Gazeta Wyborcza nie ma zakazu publikacji tekstów o Obajtku

Gazeta Wyborcza nie ma zakazu publikacji tekstów o Obajtku

Szef Orlenu Daniel Obajtek przegrał w sądzie z Gazetą Wyborczą. Prezes Orlenu złożył pozwy przeciwko kierownictwu Gazety, jak i dziennikarzom. 

Sąd nie zgodził się na zakaz publikacji artykułów o zakupie przez Obajtka apartamentu w Warszawie z gigantyczną zniżką.

Sąd nakazał jedynie dodanie adnotacji przy artykule, że w jego sprawie toczy się proces o naruszenie dóbr osobistych.

W dniu 9 kwietnia Obajtek napisał na Twitterze:

Paweł Figurski i Jarosław Sidorowicz napisali, że Obajtek dostał od dewelopera milionową zniżkę na luksusowy apartament, który kupił w Warszawie, a następnie Orlen został sponsorem piłkarskiej akademii dewelopera.

Sąd Okregowy w Warszawie w uzasadnieniu postanowienia poinformował:

„Żądany przez powoda zakaz publikacji nie zasługiwał na uwzględnienie z uwagi na ważny interes publiczny”

oraz

„Zakaz nie mógł być uwzględniony, gdyż ograniczałoby to wolność prasy i krytyki, która ze względu na charakter popełnionej przez Daniela Obajtka funkcji jest pożądana ze społecznego punktu widzenia”